tisdag 14 januari 2014

Snabbvisit i manuset

Fick mejl från redaktören igår. Hon läser igenom manuset efter mina redigeringar och det finns en scen som hon tycker borde omarbetas. När jag ser den tagen ur sitt sammanhang kan jag bara hålla med. Den är en gäsp.

Nu är jag för tillfället överhopad med jobb, men får helgen på mig att skriva den. Min hjärna har naturligtvis ingen koll på om det är helg eller inte. Den har redan börjat jobba. 03.00 vaknade jag med ett ryck och visste hur scenen skulle skrivas. Kliar i fingrarna att sätta igång men det är bara att bita ihop och vänta. Nu ska jag iväg på en heldag med intervjuer som har med fjärrvärme och el att göra...

Måste dock erkänna att det ska bli underbart att få dyka in i berättelsen igen. Helg, helg...kan du komma snaaaaart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar