fredag 18 november 2011

Lite teknisk hjälp?

Alltså jag begriper inte varför mina foto som jag tar med iphone ibland hamnar snett när jag ska lägga in dem i bloggen eller på facebook. De är tagna stående men när man lägger in dem i datorn blir de liggande. Då sparar jag om dem till stående, men när jag moterar in dem typ i bloggen så kommer de ändå in som liggande och går inte att ändra. Jag är inte särskilt teknisk men inte heller helt ute och reser så detta gör mig tokig. Igår var jag på det underbara stället Wallåkra stenkärlsfabrik utanför Helsingborg och stöpte ljuskronor. Tänkte att ni skulle få se resultatet men om jag sätter in bilden får ni alla lägga er i ryggläge på databordet och titta och det känns ju lite onödigt.

Kan bara konstatera att denna vecka gått makalöst snabbt. Borde ha börjat på turistbroschyren men inte hunnit så det får bli till att jobba i helgen istället, för nu tänker jag faktiskt unna mig en fredag med mitt manus (någon lyx får man väl ha när man  hankar sig fram med eget företag!).

Lite snabbt kan jag konstatera att jag efter mina första 30 sidor (som jag skrev om i förra inlägget) har ett väldigt mycket bättre flyt i texten- och jag älskar dialogerna!

PS: Tävling hos Joanna om man vill vinna hennes bok Nära dig- och det vill man ju!!

1 kommentar:

  1. Vad härligt att höra att det flyter på för dig! Så ska det kännas! Det är då du ska passa på, så bra att du gör det!

    Och tack för fin länkning! :)

    SvaraRadera