torsdag 14 april 2011

Skymt av slutet

Har varit tystare än tyst på min blogg senaste tiden. Det är inte för att jag ligger under en palm i minimal bikini och pimplar paraplydrinkar. Nej då. Här ARBETAS det. För glatta livet. Häromdagen rusade jag från en fårfarm till ett möte till ett anrikt sommarcafé. Ja, det är så mina dagar ser ut nu. Telefonintervjuer, reportage , hit och dit som en skottspole. Men jösses vad många härliga människor man hinner med i farten!

Boken då...ja, jag har faktiskt snott åt mig lite tid mellan varven. Så några tusen ord här och några tusen ord där har det blivit. Jag börjar skymta slutet. Med blandade känslor. Å ena sidan känns det helt galet roligt att veta att jag faktiskt kommer slutföra detta. Jag kommer snart ha skrivit klart en bok, (nåja, timmar av skrivande återstår, grovputs, finjusteringar, tillägg, detaljer, bättre reserach...). Men ändå. Oavsett om jag lyckas få ett förlag att nappa eller ej så har jag faktiskt skrivit en hel bok.

Det är också med en lite vemodig klump i magen jag kan konstatera att jag närmar mig slutet. Jag har inte tröttnat på mina karaktärer ännu. Det är en underbar känsla att bara få kliva in i deras värld och se vad som händer. Så jag ska njuta nu...under denna sista del av skrivarresan. Njuuuuuuttttttaaaaaa.....

4 kommentarer:

  1. Konstigt, det står 01:20 istället för 10:20 på tiden för kommentaren :)

    SvaraRadera
  2. Anneli: Ja, det ska jag! Du med!!
    Boknettan: Ja, vad snurrigt! Tekniken begiper man minsann aldrig sig på...

    SvaraRadera