tisdag 4 januari 2011

Det där med inspiration...

...musik har alltid varit något av en livlina för mig. Jag vet verkligen inte hur jag hade överlevt mina tonår utan musik (möjligtvis hade jag haft bättre betyg!!). Fortfarande kan jag hamna i en viss stämning, ett visst humör på grund av en låt eller ett band...och konsertupplevelserna under årens lopp hör definitivt till livets höjdpunkter. Satt precis och tittade på en dokumentär om Adam Lambert som jag för tillfället gillar supermycket- just för att han och hans musik får mig på det där lite galna humöret som man kan behöva i sitt stillsamma (och alldeles underbara) vardagsliv. Jag är rocker in i märg och ben men med en pulserande ådra av glam och faktiskt ibland lite discostuk. Lyssna på denna låt PÅ HÖG VOLYM så förstår ni vad jag menar med partyfeeling! If i had you med Adam Lambert



PS: Har redan köpt biljetter till ett par konserter kommande månader...återkommer om detta!!!

2 kommentarer:

  1. Fantastisk låt. Gillade jättemycket. Precis min musiksmak! Håller med om att musik är en viktig sak i mitt liv. Jag kan verkligen inte leva utan musik, då skulle jag vara stympad!

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen mig precis. Utan musik hade livet varit så mycket tristare. Jag kunde inte ens hitta mitt sätt att skriva innan jag kom på att jag skulle göra det till musik. Otaliga är de gånger då jag önskat mig min egen bakgrundsmusik i verkligheten :)

    Adam Lambert är en så cool kille och trevlig dessutom. Vi följde American idol under det året vi var på Mallorca (2008-2009). Jag var helt övertygad om att han skulle vinna redan från början men han slutade till slut som tvåa. Av någon anledning går det alltid bra för tvåorna så det var kanske lika bra :)

    SvaraRadera