torsdag 27 januari 2011

Det blir aldrig som man tänkt!

Efter en dag med skrivjobb tänkte jag unna mig ett par eftermiddagstimmar med bokskrivande. Jag hann inte mer än att hälla upp en kopp kaffe och slå mig ner framför datorn förrän KAOS kliver in i tillvaron - denna ständiga följeslagare....Plötsligt skakar ena halvan av huset av byggarbetare som river ut vårt badrum på ovanvåningen (de hade alla HÖGA maskiner man kan tänka sig till hjälp) och andra halvan av huset skakar av sonens övande på trummor (det ska föreställa ljudlösa övningstrummor...säääääkert........jag kan garantera att symbal och hihat definitivt INTE är det). Som grädde på moset kommer andra sonen hem MED kompisar och alla är SÅ HUNGRIGA. Dessutom står hunden nu och glor på mig jättenära med en blick som säger "nu har du suttit och jobbat vid datorn hela dagen, nu vill jag ha lite kvalitetstid...annars börjar jag tugga på din sko....eller snor ett äpple från fruksskålen och slabbar ner hela golvet....eller....).

Jag ger upp...jag stoppar i öronproppar, rostar mackor till ungarna, städar bort byggdamm och går ut med hunden.....

Men ikväll....då....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar