söndag 30 januari 2011

Datafritt och underbart!

Det råkade bli en helg utan nästan någon som helst tid vid datorn. Faktiskt riktigt skönt.
Tog killarna till ishallen.
Gick långpromenad vid havet med hunden.
Tittade till och med lite på TV!
Läste böcker och tidningar- gillar Yourlife!!
Umgicks med mannen!
Åt god mat och drack gott vin.

Med andra ord- välbehövligt och underbart!

Slutet av veckan som kommer är jag inbokad på en hel del jobb men jag kommer att kunna ägna en del tid i början av veckan till böckerna. Barnboksmanuset är putsat till det bättre och jag tror att jag ska gå på en puts nummer tre. Att ha skrivit kontinuerligt på romanen under en tid har satt sina spår i sättet att skriva. Det finns en nyans i de senare kapitlena som inte var lika tydlig i de första. Känner att det kliar i fingrarna, vill gärna gå tillbaka, fylla ut, få till formen i den första delen av boken också. Vet inte om man kluddar till allt om man backar bandet så här mitt i alltihopa men jag tror att det är vad jag måste göra. Så kan jag koncentrera mig på resten sedan. Detta "resten" blir kanske till och med tydligare efter att ha gått igenom boken från början. Vi får väl se!

4 kommentarer:

  1. Jag tog också ledigt i helgen och kände hur det kliade i fingrarna i morse. Nu har jag äntligen fått skriva av mig lite!

    Ha en kreativ vecka!

    SvaraRadera
  2. Det låter som du har haft en riktigt skön helg! Hoppas att skrivandet fortsätter att gå bra, med båda dina manus :)

    SvaraRadera
  3. Det är alltid svårt det där med att börja peta i delar av texten innan den är skriven från början till slut. Själv brukar jag försöka undvika det... Lite rädd att tappa fart... Däremot skriver jag alltid ner anteckningar om jag upptäcker redan innan jag kommit till slutet att något avsnitt som behöver omarbetas.

    Kul att du hittat tonen i berättalsen i alla fall! Klia tillbaka!
    /Nina
    ordetarditt.blogg.se

    SvaraRadera