måndag 29 april 2013

Jodå, att-göra-listan...

...är nedpräntad...och den har en förmåga att växa sig längre och längre.

Har försökt lura mig själv genom att dela upp den i tre mindre listor; jobbskrivande, bokskrivande och mitt nya passionsprojekt.

När det gäller jobbskrivande så har jag en lyxvecka just nu. Visserligen deadline på fredag så det är MYCKET som ska bli klart, men det är bara kul artiklar om somriga platser och upplevelser. Känns inte särskilt betungande.

Har också insett att många av mina största jobbdeadlines kommer att vara avklarade nästa vecka - vilket innebär att det är dags att på allvar ta tag i lista nummer två; bokskrivandet. Jag och bror har en barnbok på gång som gör mig alldeles varm i hjärtat. Har sett de första bilderna växa fram och de är som vanligt fantastiska. När han är klar så ska vi börja skicka in och se om någon nappar. Det känns också som om jag bara måste gå på roman nummer två nu - jag har hämtat mig något från upplevelsen av att skriva ettan och tvåan gapar för fullt i huvudet. Det är dags - hoppas att ni hänger med på min bokresa här på bloggen!

Lista nummer tre kan jag inte säga så mycket om ännu, mer än att det är galet och sanslöst roligt-känner mig adrenalinhög varje dag på grund av detta. Så där som det blir när man sätter tänderna i projekt som är stora, spännande och lite läskiga.

Petters text får sätta ord på den känslan...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar