torsdag 8 november 2012

KLAR!!!!!!!

KLAR,KLAR, KLAR, KLAR!

Nu har jag redigerat manuset från början till slut. Det har tagit lite tid på grund av alla jobbuppdrag som slåss om tiden. Men det gör inget. Det får ta tid. Bara det blir bra.

Och ja, jag tycker att det blev bra. Tusen fjärilar fladdrar i maggropen och jag är galet stolt och lycklig!

Ikväll ska jag skriva ut hela manuset på papper och kolla så att allt blivit rätt och riktigt. Sedan ska jag fundera över nästa drag. Skicka till förlag? Vilka i så fall? Stora, små, mittemellan? Hur tusan skriver man ett följebrev? En baksidestext? Jag har läst så många bra inlägg om alla dessa frågor under årens lopp....men mitt i euforin har det bara blivit blankt. Strunt i det! Nu ska jag först njuta lite.

Tänk...karaktärerna i detta manus dök upp i mitt huvud för exakt tolv år sedan (!). Jag var gravid med första sonen och tog långa promenader med hundarna när deras röster, deras livshistorier dök upp. Jag försökte att inte bry mig om dem och tänkte att det måste vara en lite originell graviditetsnyck. Från och till under kommande år dök de upp med små pusselbitar till sina historier. För några år sedan väsnades de alldeles för mycket (och jag hade dessutom blivit ganska nyfiken på vart de små historierna skulle leda) så jag började skriva. Och det är utan tvekan det roligaste jag någonsin har gjort. Oavsett vad som händer härnäst...

6 kommentarer:

  1. Yay!!!! Stort grattis! Så bra jobbat. Det låter väldigt spännande! Vad är det för typ av bok?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det handlar om en äldre och en yngre kvinna med varsitt livsbagage att bära på. Deras vägar korsas (på Hallands väderö) och det visar sig att de har mycket mer gemensamt än de någonsin kunnat ana. En feelgoodbok med en dos mörker, en dos humor och en dos feelgoodkänsla!

      Ha, ha...det låter något det!

      Radera
    2. Jag tycker att det låter jättespännande!

      Radera
  2. Vad roligt. Jättegrattis!

    SvaraRadera
  3. Helena: Tack! Följer med spänning din egenutgivning....!

    SvaraRadera
  4. Så himla kul!

    Grattis till dig!

    SvaraRadera