söndag 28 oktober 2012

Slutet är nära!!!

Man vet att det var ett tag sedan man var inne på sin blogg när man måste logga in med lösenord...

Jag har JOBBSKRIVIT så att det har brunnit i knutarna. Vilka veckor! Nu går jag in i ett aning lugnare tempo, vilket är skönt även om det är roligt med 1000 bollar i luften.

SAMTIDIGT som jag har skrivit och intervjuat för fullt så har jag faktiskt naturligtvis redigerat mitt bokmanus också. Därav anledningen till min dåliga närvaro på bloggen. Varenda minut över har gått till manuset. Nu har jag nått fram till de avslutande scenerna...som jag dessutom är lite smått förälskad i och det känns hur pirrigt som helst. Vad gör man sedan...liksom....?

Nu ska jag sätta mig en stund med manuset igen innan sonen ska iväg på simning och jag hoppas att ni hänger med på min resa nu från färdigt manus till.....ja, vi får väl se vad...

PS: Kreativiteten flödar som mest när man har fullt upp...har äntligen kommit på hur jag ska fortsätta på mitt ungdomsmanus som jag påbörjade för ganska länge sedan. Det skulle kunna bli riktigt bra! Har också kläckt en barnboksidé som egentligen ligger otroligt långt ifrån hur jag är och vad jag skriver, men kanske just av den anledningen kommer att bli förbaskat bra! Har involverat brorsan som illustrerat Ester och hemliga Plomia i den idén ockå. Spännande, spännande!

Ja, den här lufsen har ingenting med texten att göra men jag är tvungen att sätta in en bild ändå. När vi var ute med hundarna på en ny runda var vi tvunga att passera genom en hage, där han och ett trettiotal likasinnade befann sig. Passera med två irländska settrar som börjar hoppa och leka med kalvarna i hagen var ingen höjdare...jag såg tidningsrubriker framför mig....

1 kommentar:

  1. Mycket spännande! Lycka till! Jag har svarat dig på facebook, jag hoppas att du har fått det.

    SvaraRadera