torsdag 23 augusti 2012

Glad idag!

Jag har haft en ganska lugn sommar på jobbfronten. Det har varit bra eftersom det har gett mig tid att tänka. Jag har vacklat lite på sistone, kanske en naturlig reaktion efter tio år som frilans. Orkar man fortsätta? För även om det är ett drömjobb som jag älskar så tar det galet mycket energi, osäkerhet i tillvaron och en ekonomi som har större toppar och djupare dalar än bergochdalbanan på Liseberg.

Jag bestämde mig till slut för att ge frilansandet ett år till och sedan ta beslutet om jag skulle göra något annat eller fortsätta. Det räckte med att tänka den tanken för att få igång den energirusch som jag behövde. Nu känner jag igen mig själv igen, nu har jag fått tillbaka glöden, drivet och glädjen. Vart det leder återstår att se men klart är att jag kommer att ge järnet för något jag älskar och har kämpat för.

Garanterat spiller det över på andra delar av livet också. Lusten till att redigera klart manuset är tillbaka och nu kan jag skriva ett säljbrev som faktiskt andas entusiasm och tilltro till mig själv och min story. Jag är VÄLDIGT glad över att jag inte skickade manus och säljbrev i våras/somras. Hu...

Häromdagen var jag och tittade på en kontorsplats mitt i stan, tanken på att sitta med ett par andra kreativa människor, åtminstone en del av sin arbetstid, ger en enorm kick. Och mitt i det härliga adrenalinruset såg jag till att få ner en idé på pränt till en av mina största och viktigaste uppdragsgivare. Jag har grunnat på den länge men inte riktigt vågat löpa linan ut. Idag var jag på ett möte och presenterade idén som de tyckte var superbra. Puh! Om den sedan blir av eller ej är ju en annan fråga - allt handlar ju trots allt i slutändan om pengar. Men jag är i alla fall glad för att jag vågade, för att jag nu äntligen har skakat av mig det där dammet som bara gör mig grå och trist. Nu ska jag minsann se om jag kan få napp gällande de frilansreportage som jag har funderat över så länge också.

Och ikväll ska jag intervjua Saana Azzam - en riktig eldsjäl som nominerades till Årets supertalang. Inspiration!

Det är inte alla som smittas av entusiasmen på Skrivarstudion ...

1 kommentar: