måndag 12 mars 2012

Från platt fall till knästående...

...ja, det är väl ungefär så det känns. Jisses...mardrömsveckorna på jobbfronten då kroppen envist sagt ifrån att nu krävs det vila och energipåfyllnad resulterade nästan i framstupa sidoläge (fortfarande ivrigt hamrande på datorn så klart...). Ett dygn hos brorsan och hans familj i Göteborg tillsammans med yngsta sonen gav ett välbehövligt lyft. Bara att sitta i tre timmar på bussen med sonen var alldeles underbart. Tyvärr åkte jag på värsta bihålsinflammationen och kände mig rejält risig när jag kom hem (typiskt efter en jobbperiod som denna) och klarade inte av att slutföra allt så som jag tänkt under söndagen.  Idag har jag fått gjort i stort sett allt och kan börja på nya uppdrag som pockar på....dock i en aning lugnare takt. Har med andra ord rest mig till knästående. Ska försöka unna mig tid till att fylla på energin. Med att läsa, skriva bok, promenera långt med hundarna, skaffa träningskort, dricka grönt te....ja ni vet...så att man kan stå upprätt igen.

En kul grej jag gjort....intervjuade Jonatan Brännström som debuterat med barnboken Blixtslukaren på Natur & Kultur. Jag intervjuade honom för en utbildningstidning eftersom han fick idén till boken under sin tid på en skrivarlinje. Det var så kul och inspirerande att prata med en barnboksdebutant. Plötsligt slog det mig att jag ju faktiskt också är det snart...yey! Nu är framsidan klar så nu borde jag få sätta in en bild på bloggen. Ska kolla med förlaget imorgon bitti!


Först lite meditation...

...sedan lite grönt te...

...sedan läsande och SKRIVANDE

1 kommentar:

  1. Vad jobbigt för dig, hoppas att du snart är helt uppe på benen snart igen.

    Jag tycker att du verkar ha ett sådant otroligt roligt jobb.

    SvaraRadera