måndag 16 januari 2012

Livet försöker säga något


I lördags när jag skulle bläddra fram en kanal med tecknat på TV till sonen fastnade jag i en intervju med författaren Paulo Coelho på TV4. Ni vet hur det är...när man efter en period med skygglappar för öron och ögon plötsligt gläntar lite på locket och upptäcker alla dessa inspirerande ord och människor. Lite här, lite där. Små tecken som vill leda en framåt, vidare. Det man för en tid sedan inte såg, syns plötsligt tydligt. Så är mitt liv just nu. Fullt av tecken som ger inspiration - för att jag är mottaglig för dem antagligen. Intervjun med Paulo blev en sådan. Så nu ska här beställas böcker om och av denna spännande man! Vilken härlig belöning så här när akt 1 av arbetsdagen har avslutats och akt 2 (kvällsjobbet) väntar...

4 kommentarer:

  1. Jag fick en kalender med citat från hans olika böcker och fick också en aha-upplevelse! Härligt!

    SvaraRadera
  2. När livet försöker säga oss något så gör vi nog bäst i att lyssna. Coelho har kommit på många tänkvärda saker och skrivit underbara böcker. Jag har också hans kalender :)

    SvaraRadera
  3. Hmm. Jag tycker inte alls om Paulo Coelo... Läst några av hans böcker och tycker att den enda vettigta är "Veronica bestämmer sig för att dö".

    Fattar inte alls grejen...

    SvaraRadera
  4. Nina: Och jag har som sagt inte läst något av honom ännu...bara sett en intervju! Ha, ha! Återstår väl att se om han fortfarande är min husgud efter att jag läst någon av hans böcker!

    SvaraRadera