fredag 2 december 2011

Så där ja...

...manuset är hos lektör. Och vet ni vad som hände kort efter det? Jo, en ny story dök upp i huvudet. En sådan där story som det fullkomligt kliar i fingrarna av att få skriva.

Vad konstigt.

Jag trodde att mitt bokprojekt var "one and only". Det var ju liksom lite av en ofrivillig handling under en lång tid. En berättelse jag aldrigt tänkt att det skulle bli ett bokmanus av. Och så kommer det en till...

Dessutom har jag ju lekt med tanken på en fortsättning på mitt skrivna manus. Hjärnans skrivarlya verkar inte tycka detsamma...inte just nu i alla fall. Vi får väl se...

Inte kan man väl hoppa ut i nya okända manusvärldar nu- innan den första ens är helt klar!!!!

5 kommentarer:

  1. Det känns som att ju mer jag skriver desto fler berättelser poppar upp inom mig. Kreativitet föder kreativitet!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Hanna, jag tror att ju mer man skriver ju mer flödar kreativiteten. Så det är bara att sätta sig ner och skriva :)

    Jag hoppas att du får konstruktiv kritik av din lektör som kan ta din berättelse framåt. Framåt till utgivning! Jag ser verkligen fram emot att få läsa din bok.

    SvaraRadera
  3. Ska bli spännande att höra vad lektören säger! Hur länge måste vi vänta...? :)

    SvaraRadera
  4. Tack alla söta rara bloggvänner för goa kommentarer. Vid årsskiftet ska jag få utlåtandet...med jobb, jul och lovglada söner lär tiden tills dess rusa iväg. SPÄNNANDE!

    SvaraRadera