tisdag 19 juli 2011

Lite torka på bloggen....men inte i verkligheten!

Japp....det har varit tyst som bara den på min blogg ett tag. Däremot inte i verkliga livet. Har haft otroligt många, stora skrivuppdrag under sommaren som nu börjar bli färdiga. Det har minst sagt varit livat och glatt att jobba tillsammans med två sommarlovslediga killar, en valp med spring i benen och en vuxen hund som behöver sina låååååånga promenader titt som tätt. Puh...Fast jag måste erkänna att det gått otroligt smidigt med tanke på förutsättningarna. Dessutom fastnade jag lite i facebookvärlden på grund av att ena sonen skaffade sig detta. Det har snott lite tid från bloggen! Ändring på det... Så nu hägrar lite semester och bokpyssel. Har börjat redigera mitt bokmanus från start - det är riktigt roligt! Och så har jag som sagt var en del research i läxa....men även den känns ganska kul. Jag har lånat en bok som jag tror är bra att ha läst med tanke på min story och så har jag börjat söka fakta från tidsperioder jag snuddar vid så att dessa blir helt rätt och riktiga. Har också hittat en kvinna som guidar i den by som min bok utspelar sig i - tror jag ska boka ett möte med henne!

Var förresten i Göteborg hos min bror och illustratör förra helgen, snack, vin, singstar och bokprat. Nu vet vi hur vi ska gå tillväga med det andra barnboksprojektet som vi än så länge bara har i tankarna.

Ha det bra allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar