fredag 27 maj 2011

Just nu...

...skulle jag bara vilja sitta i den sommarstuga i Småland som vi hade innan barnen föddes. Ett tokigt infall i slutet av journalistutbildningen slutade med att vi köpte detta lilla smultronställe som låg alldeles öde på en liten kulle mitt i småländsk John Bauer skog med sjön en kort promenad bort. Bara att ta sig dit med bilen var ett projekt. Man fick följa bondens traktorspår mellan åkrarna. Hade det regnat, ja, då var det bara att ta sats och hoppas på det bästa. Där....önskar jag att jag var just nu och skrev klart min bok. (ok med viss justering av verkligheten kanske, lite el hade ju inte skadat om man ska ha bärbar dator med sig!). Men, men...det duger väl bra att ha en son hemma som är sjuk, fem telefonintervjuer inplanerade under dagen och migrän också...Ha, ha!

PS: Jag smyger mig in i mitt manus mellan jobben lite då och då! Man tycker att det skulle vara omöjligt att skriva med så splittrad hjärna som man har just nu, men livet innanför manusets väggar verkar pågå med eller utan mig. Det är bara att öppna dörren och hänga med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar