söndag 6 mars 2011

ord, ord, ord!



Det är många som bloggat om att få in skrivandet i vardagen. Jag kan erkänna att jag skulle behöva bli bättre på att lyfta bokskrivandet högre upp på prioriteringslistan. Eller rättare sagt, bli bättre på att inte dras med det där fåniga lite dåliga samvetet när jag skriver. Det är ingen annan som störs av att jag sätter mig och skriver på manuset mellan varven; barnen är så stora att de ju pysslar en hel del på egen hand nuförtiden, mannen bistår med glada tillrop och peppar som värsta coachen, hunden tycker det är såååå skönt att sova i mitt jobbarrum och dammråttorna- ja, de dansar gärna vidare i alla hörn. Så.....skärpning.

Anette har utmanat sig själv i att försöka skriva 50 000 ord på en månad. Jag hänger på!

Nu jäklar ska här skrivas!!

3 kommentarer:

  1. Vilken utmaning. Lycka till. Det ska bli roligt att följa dig.

    SvaraRadera
  2. Jätte kul att du också skriver på en liten utmaning. Lycka till vännan

    kramar @nette

    SvaraRadera