onsdag 2 mars 2011

Fantasi eller verklighet?

Nina skrev om en mini-research resa som hon gjort i Gamla Stan där hennes 1700-tals roman utspelar sig. Var har ni andra valt att låta era storys utspela sig? I verkliga miljöer eller i uppdiktade? Min egen roman utspelar sig på en verklig ö. Till våren ska jag åka dit och uppleva den med författarögon...

PS: Jag inhandlade "morgonpeppingkort" för ett tag sedan som ska ge en bra start på dagen. Mina killar älskar att byta kort på morgonen och se vilken dagens mening är. Hittade en sorts kort som är enkla att förstå så att de passar även de yngre. Våra kids lever ju i en stressvärld de också och mår nog bra av att landa ibland.

Dagens kort: Idag är allt en positiv utmaning!

3 kommentarer:

  1. Jag låter mitt manus vara här där jag bor. I Kristianstad och Åhus
    /Cattis

    SvaraRadera
  2. I mitt första manus utpelar sig handlingen i efterkrigstidens Berlin, nutidens Thailand, norska Volda och Dalarna.
    I mitt aktuella, som jag jobbar med, låter jag handlingen utspela sig i Stockholm och Borlänge/Falun. Men nu har en av mina karaktärer oplanerat hamnat i Chicago... iblande väljer de själva...

    SvaraRadera
  3. Åhh så underbart!!! Med positiva kort alltså!!!
    Mer sådant i vardagen! Jag blir så inspirerad och får sådan livsglädje när jag läser bloggar som förmedlar det där lilla extra, det som ger en energi!
    Och jag håller som bäst på att fundera över hur jag ska förvalta mina berättelser, hur övergången mellan huvudet och pappret ska se ut, när var och hur!
    Än så länge är de i en salig röra, osorterade i mitt virtuella bibliotek, och det börjar bli fullt där inne så jag får nog ta och göra ngt praktiskt åt det!
    kram

    SvaraRadera