torsdag 20 januari 2011

Andra halvan, kanske...

Jag vaknade mitt i natten och hade en bild i huvudet av ett nytt bokmanus- fast som hänger ihop lite med det jag skriver nu. Plötsligt slog det mig att det kanske inte alls är meningen att idén ska sparas till bok nummer två...det kanske är andra halvan på den bok jag skriver nu! Jag har ju haft så svårt att se hur jag skulle gå vidare och nu känner jag nästan fjärilar i magen och vill bara sätta igång, testa, känna hur det känns. Jag vet verkligen inte om det är detta nya spår som manuset ska in på, men det ska bli spännande att se vart det bär hän. Hinner inte sätta mig vid datorn förrän imorgon men det gör ju inget eftersom hjärnan uppenbarligen jobbar när jag sover!

PS: Har också tagit upp ett spår till en barnbok som jag haft innan och som betytt så mycket för mig att få skriva. Är så sugen på att sätta tänderna i det för att se om det håller. Det är verkligen svårare än man tror att skriva barnböcker!!!

4 kommentarer:

  1. Vad spännande med barnbok! Har aldrig vågat mig på det eftersom det, som du säger, är svårare än man kanske tror att skriva barnböcker (tror jag i alla fall). Men önskar dig lycka till! Skall själv ta upp skrivandet på min egen blogg som legat nere ett tag: http://anniswriting.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Vad spännande! Jag har också skrivit en barnbok som fortfarande saknar ett slut. En barnbok är svår eftersom den måste fånga läsaren i så få ord. Lycka till med båda dina böcker!

    SvaraRadera
  3. Håller med om att barnböcker är väldigt svåra att skriva. Jag har två bilderboksmanus som jag funderar lite på om jag ska redigera klart och skicka in, men jag tycks inte riktigt hitta tiden till att göra det just nu.

    Lycka till med dina böcker. :)

    SvaraRadera
  4. Tycker du? De poppar ur mig som popcorn. Kul läsning, roligt att få ta del av hur du funkar.

    SvaraRadera