tisdag 6 maj 2014

Dags att ta på säljkostymen!

Det är nästan exakt ett år sedan jag fick ett ja från Massolit förlag på det manus jag skickat in (som då hette "I träsket blommar svärdsliljan"). Det tog en månad för förlaget att svara vilket innebar en smärre chock, och sedan har allt rusat på i väldig fart och jag har liksom inte riktigt kommit ur den där bubblan av overklighet. Har druckit bubbel både en och två gånger för att fira - men ändå inte riktigt förstått.

Nu känns det som om polletten börjar trilla mot botten. Jag börjar fatta att jag lyckades med konststycket att få manuset antaget, redigera enligt konstens alla regler, enas om titel och omslag, arrangera en release.

Och det är på tiden att polletten trillar ner. Det är nämligen dags för fas 2 nu. Och i den fasen finns det inte utrymme för någon luddig författarromantik. Det är dags att kavla upp ärmarna och SÄLJA. Nu ska vi få boken att synas i ett hav av böcker, väljas i ett urval som är enormt.

Jag skulle vilja ha lite hjälp av er som läser min blogg med tips på bra bokbloggare/recensenter på nätet. Och alla ni underbara som går in och beställer boken på nätbokhandeln - sätt gärna en recension där det går. Ni som ser den i bokhandeln får gärna meddela (och fota:-)) och ni som bara vill tycka till om den får gärna mejla mig på caroline@skrivarstudio.se eller skriva på bloggen!

Kram till er alla - nu kör vi!!!!


http://www.bokus.com/bok/9789187135606/om-du-bara-visste/
http://www.adlibris.com/se/kampanj/debutvaren-2014

2 kommentarer:

  1. Ser mycket fram emot att läsa din bok! Kan hittills i alla fall säga att omslaget är otroligt lockande! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men åh vad roligt! Och vad kul att du lämnade ett litet avtryck här i min blogg - på så vis hittade jag din:-) Ska bli kul att följa din skrivresa också!!

      Radera