måndag 26 augusti 2013

Nu är det hej och hå...

...och full fart framåt! Förra veckan rivstartade med jobb för att sluta i kraschlandning med bihålsinflammation, feber och en förkylning som hette duga. Inte helt lätt att jobba då men efter tio år som egen företagare så är man ju van vid att bita ihop - sjukskrivning - vad är det?! En av dagarna bäddade jag faktiskt ner mig några timmar och passade då på att läsa manuset som ska ges ut på Massolit till våren. Jag har inte klarat av att titta på det sedan jag skrev på kontraktet. Puh...jag överlevde. Nu är min uppgift att komma med förslag på titel eftersom förlaget tyckte att min var för lång. Kan konstatera att det var svårare än jag trodde. På något sätt så har ju den titel man använt som arbetstitel blivit inkörd. Har kommit på ett par förslag men ska vända och vrida på dem ett par gånger till innan jag skickar dem.

Vilka titlar tillhör era favoriter? Efter att ha lusläst titlar i min egen bokhylla kan jag konstatera att väldigt många är väldigt tråkiga...

Nu ska här skrivas en intervju med grundaren till OBH Nordica - en otroligt sympatisk och varm människa med mycket visdom att dela med sig av. Ikväll blir det förhoppningsvis några minuter över till bokmanus 2. Känner att jag förlorar lite av skrivflowet när pauserna blir för långa och dessutom verkar min hjärna tolka pauser som att det är ok att tränga in en ny story! Har nu en crossover berättelse för unga vuxna i huvudet som skulle kunna bli riktigt bra. Men som sagt...först skriva klart bok 2...och hitta på en titel till bok 1! Vilket underbart liv man lever!

PS: Extra lycka just nu är att min bror illustrerar bilderna till Malin Roca Ahlgrens barnbok för Kikkuli Förlag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar