tisdag 12 mars 2013

Tack och lov att kylan biter i kinderna

I dag började jag min dag med att intervjua en kille med obotlig cancer. Han hade preparerat sig med massor av tabletter för att mota undan illamåendet och kunna prata en stund med mig. Lilla dottern hördes i bakgrunden.

Det går liksom inte att klaga över att det är -8 grader utomhus efter en sådan intervju...bara njuta av att det riktigt biter i kinderna samtidigt som solen skiner.

Jag skissar på en ny barnbok också. En sorts bok som jag tycker saknas - men som är en stor utmaning att skriva. Bästa illustratören har börjat skissa på karaktärer, och jag har redan blivit kär i flera av dem, så ikväll ska jag lyxa till min dag och ägna tid till detta nya manus som ger mig riktigt bra vibbar.

Men först läxläsning med ena sonen, och simning med andra...!

Fram med kreativiteten...nu ska det skapas en barnboksstory!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar