onsdag 28 mars 2012

Spännande...

...jag har nu efter många om och men bestämt mig för att låta mitt andra barnmanus testa vingarna. Jag har nämnt det tidigare som "manuset som bygger på en idé som nog ingen annan har skrivit". Detta kan både hjälpa och stjälpa. Kanske inte förlagen är mogna för detta, kanske de är hur vågliga som helst...eller så tycker de om eller tycker inte om mitt sätt att skriva den. Hur som helst...eftersom den är speciell så valde jag ut några förlag som jag skickade mejl till med en superkort beskrivning av karaktärerna. Ett förlag är som klippt och skuret för manuset men de har 6 månaders kö för genomläsning av manus....puh....det var detta som fick mig att på allvar köra igång processen. Känns som om jag har väntat alldeles för länge redan. Jag hade ärligt talat inga förhoppningar om att något av de andra förlagen skulle vara intresserade men några svarade att jag gärna fick skicka in manuset och några skrev att de tyckte att det lät som en väldigt spännande idé! Åh, vad de där små kommentarerna betyder mycket...även om det inte räcker hela vägen fram så känns det ändå härligt i maggropen just nu!
Så...imorgon skickas några på mejl och några i lådan! Yeeey!

Jag har ju två frilansidéer till reportage också som jag har gått och grunnat på ett tag. I dag snöade jag in på en frilansjournalists bloggskola om hur man lyckas sälja frilansreportage och det var så inspirerande! Så nu ska jag se till att skicka iväg en förfrågan om de idéerna också. Det gäller att smida när energijärnet är varmt!!

Hörde denna låten på radion och den fick till och med mitt hårdrockshjärta (nåja lite pop också) att hoppa till. Av någon anledning så går min skrivlust igång på denna...

Ha det gott allihopa och skriv för glatta livet!

1 kommentar:

  1. Men vad mycket kul du har på gång. Härligt, lycka till! Gotye lyssnar jag också mycket på.

    SvaraRadera