tisdag 8 november 2011

Hej och hå vad det går!

Nu är jag åter igen inne i ett härligt skrivflyt och roliga projekt! Efter en period med många reportage och intervjuer sitter jag nu med uppgiften att skriva broschyrmaterial för besöksnäringen. Härligt att kura i höstmörkret med sköna sommartexter som ska lyfta allt det fantastiska vi har här i nordvästra Skåne.

Nu har jag och min bror också kommit igång på allvar med barnboken via Vivlio som kommer ut i augusti nästa år. Den ska skrivas om lite för att passa en äldre målgrupp än den jag hade vänt mig till från första början - vilket passar mig bättre! Min bror har gjort första skissen till framsidan och det resulterade i lyckorysning tätt följt av adrenalinkick - så på den vågen ska jag rida nu när jag putsar manuset.

Har även kommit en bra bit på genomläsningen av mitt romanmanus som väckt en del tankar och funderingar som jag ska dela med mig av när jag sorterat dessa en aning...

Det råder sommartider i min hösthjärna...

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att det går bra och att du har flyt i dina skrivprojekt. So keep on writing! :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt att vara inne i ett gott flöde! Ser fram emot när du delar med dig av ditt romanprojekt mer! :)

    SvaraRadera