onsdag 12 oktober 2011

Mina ögon...

...går bokstavligt talat i kors nu. Som frilansare kan man aldrig göra ett halvbra jobb, kan inte ha "en dålig dag". Det gäller att prestera 110 procent i varje uppdrag- och när fem stora uppdrag krockar...jag då önskar man milt sagt att dygnet hade fler timmar eller att det fanns någon dunderdryck som höll en uppe (kaffe har ingen som helst effekt på mig). Det kanske knäppaste av allt är att jag nu...när jag hållit på sedan tidig morgon och fortfarande har många timmars jobb kvar... får en innerlig lust att göra om layouten på min bloggsida, börjar tänka krönika (det verkar bli en till!!) och kommer på viktiga detaljer gällande mitt manus (som jag ska berätta om senare!). Det är som om hjärnan är uppdelad i två skrivhalvor - den ena skrivhalvan börjar mer likna en våt fläck och den andra vrålar ett vitalt "du har inte låtit mig komma till tals på länge nu....nu är det min tur!!!"

2 kommentarer:

  1. Japp. Stor igenkänning. Jag är i exakt samma läge. Samtidigt som jag är glad att ha stora uppdrag är jag ständigt rädd att inte hinna med allt. Men det är då man presterar som bäst, inbillar jag mig :)

    Lycka till med ditt och se till att ge dig själv en ordentlig belöning när det lugnar ner sig. Det ska jag göra!

    SvaraRadera
  2. Det märkliga är att ju mer man har att göra, desto fler saker kommer man på som man också vill göra som gör att man blir ännu mer splittrad.

    Som det där att du vill göra om layouten på bloggen. Är det inte alltid så att man känner för sånt precis när man absolut inte hinner? När det lugnar ner sig tycker du nog inte att det är viktigt längre.

    SvaraRadera