måndag 5 september 2011

Det rullar...

Jobb-skrivit hela helgen. Pausade med sönerna i skateparken en stund på lördagen och tog en sväng längs med strandpromenaden i Helsingborg på söndagen bland vajande palmer och 26 gradig värme. Fantastiskt! Annars har det skrivits och skrivits och skrivits. Mest jobb. Roliga jobb. Jobb jag är EXTREMT tacksam över att få ha. Men visst, handen på hjärtat...det kliar i fingrarna över att få pyssla med de sista sidorna i bokmanuset nu. Jag har tjuvläst boken ända till slutet men inte gått in och redigerat. Och det behövs...jag har nämligen placerat karaktären i ett annat land- där jag själv aldrig varit...hmmm...varför gör man det alltid så svårt för sig?! Nu är det några deadlines som hägrar sedan är det dags för en manusrunda igen.

Läste förresten om ett supermysigt café i grannstaden som fixade skrivarkvällar. Man kunde gå dit och skriva bland andra skrivartokiga människor, ville man läsa upp det man skrivit så gjorde man det annars kunde man bara insupa atmosfär, inspireras och dricka kaffe. Lät himla trevligt...fast jag är så dålig på att faktiskt ta mig i kragen och åka på sådant. Lite fegis...får se om jag är modigare nästa vecka...kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar