onsdag 8 juni 2011

Nu, äntligen...

...har jag lagt många måsten på hyllan för ett par timmar och tagit steget in i min manusvärld igen. Fullkomligt underbart! 3700 ord har blivit skrivna och storyn drog in på ett oväntat spår som ger ett avslut på en av de trådar som jag egentligen inte tänkt dra i. Även detta kapitel förvånar mig. Så som det alltid gör när händelserna tar sina egna vägar och fullkomligt struntar i vad jag tänkt mig. Nu känns det så självklart att knyta ihop säcken så här trots att tanken inte slagit mig förrän fingrarna började leva sitt eget liv över tangenterna. Underbart!!!!!!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Härligt för dig, spännande att få veta vad det blir...

    SvaraRadera
  2. Det är så häftigt när karaktärerna leder in en på hela andra spår än man själv tänkt sig. Då är det bara att hålla i hatten och hänga på. :)

    SvaraRadera
  3. Det låter helt fantastiskt. Vilken prestation. Jag känner igen de där omvägarna. De helt nya sakerna som händer och som man inte ens har tänkt på innan.

    SvaraRadera