fredag 18 mars 2011

Vilken röst ska man lyssna till?

De senaste månaderna har flera av mina uppdragsgivare blivit av med stora projekt. Vilket i sin tur inneburit att jag också har blivit det. Flera skrivuppdrag som jag räknat med kommer nu inte att bli av. Jag är bortskämd. Extremt bortskämd. Och har haft galet mycket att göra i tio år nu- sedan jag startade firman. Inte ett enda jobb har jag sökt- allt har gått på rekommendation. Nu hör ju till saken att jag fortfarande har jobb hela året men helt klart har det fått mig att grubbla en aning. Vilken av de två rösterna som skriker om vartannat ska man lyssna till?

Röst 1: "Detta måste vara ödet, att du precis nu när du skriver på din bok får mindre jobb och därmed tid till att skriva den! Ta chansen, se det som en möjlighet att få ditt manus klart!!"

Röst 2: "Är du fullkomligt galen. Fixa din hemsida, skriv frilansreportage, skicka in till tidningar, sök uppdrag. Du kan väl inte sitta där i din myshörna och leka författare. Chansen att göra en bok av ditt manus är så liten att det bara är slöseri med tid. Ut och jobba med dig din latmask."

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska lyssna på röst ett. Det gjorde jag, vilket ledde till att det rasade frilansuppdrag över mig :-)

    SvaraRadera
  2. Lyssna på dig själv, oavsett!
    Kram/Nina

    SvaraRadera