tisdag 8 mars 2011

Ännu fler...

...ord i mitt manus. 2360 ord blev det under denna förmiddag. Jag gillar verkligen att skriva direkt på morgonen när jag lämnat killarna på skolan. Så lyxigt har man ju det inte varje dag men de dagar det funkar så ska jag verkligen ta mig i kragen och göra det.

Vad är ni mest stolta/glada över när det gäller era manus? Jag tänkte faktiskt på det idag, att jag är så förvånad och glad över den lite underfundiga humor som man kan märka i dialogerna mellan mina två kvinnliga huvudpersoner, en skön kontrast till de mörka kapitel som manuset också består av. Jag har verkligen ingen aning om var detta kommer ifrån...hade någon bett mig skriva något roligt kan jag garantera att det hade varit totalt....blankt. Men som sagt...de lever sitt eget liv- de där karaktärerna.

4 kommentarer:

  1. Det är en helt underbar känsla, den där stoltheten i delar av ens eget manus. :)

    SvaraRadera
  2. Härligt, vad du är duktig med ditt manus.
    Stort lycka till.

    kramar @nette som önskar dig en fin dag och massor av sol.

    SvaraRadera
  3. Hejja hejja. Du ger mig ångest. Nä skojja bara, men jag måste komma igång nu och det är trögt efter semestern. Skriver också bäst på morgonen

    SvaraRadera
  4. Morgonskrivandet är det bästa!!!

    Jag får nog säga att ajg alltid blir lite extra förtjust i mina första rader i en ny historia. Av någon anledning får jag alltid till dem jäkligt bra!

    Skriv på!
    /Nina

    SvaraRadera